maanantai 7. marraskuuta 2011

Järkyttäminen markkinointia parhaimmillaan

Helsingin Kalliossa komeilee tämä talon kokoinen mainos, jossa kehotetaan naimisissa olevia hankkimaan salasuhde. Itseasiassa kyseessä on aivan tavallinen deittipalvelu, missä sinkutkin voivat etsiä seuraa.

Haluaisin todella jutella ihmisen/ihmisten kanssa, jotka ovat keksineet markkinoida palvelua näin. NEROKASTA! 
Tämän mainoksen perimmäinen tarkoitus ei varmasti ole se mitä siinä suoraan sanotaan. Sen tarkoitus on herättää huomiota.
Tässä tapauksessa 
ohikulkija on 
luultavasti soittanut
lehteen ja tadaa! 
"Kehottavat nyt naimisissa olevia ihmisiä pettämään kumppaneitaan!" Ihmiset järkyttyvät tämän kaltaisista aiheista ja sitä käytetään markkinoinnissa häikäilemättömästi hyväksi. Tässä tapauksessa ohikulkija on luultavasti soittanut iltapäivälehteen ja tadaa! Mainoksen arvo tuplaantuu seuraavana päivänä median - ja sen ohikulkijan- ansiosta.

Kaikki sympatia toki heille, joiden aviopuolisot ovat tämän mainoksen myötä käyttäneet palvelun tuotteita. Mutta ikävä kyllä, ihmiset pettävät ilmankin mainontaa, jos vain tahtovat. Todennäköisesti ne, jotka ovat kykeneväisiä pettämään, ovat jo löytäneet vastaavanlaiset palvelut. Ja he, jotka vasta harkitsevat, löytävät varmasti palvelun sivuille myös ilman tätä mainosta. 

Vera




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti